مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثىَ‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَوةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ0 هر كس كار شايسته‏اى انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه مؤمن است، او را به حياتى پاك زنده مى‏داريم و پاداش آنها را به بهترين اعمالى كه انجام مى‏دادند، خواهيم داد.(نحل97)

دوشنبه سی ام خرداد 1390

آسيب هاي خانوادگي در آخر الزمان1

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

آسيب‌هاي خانوادگي در آخرالزمان

از ويژگي‌هاي خانواده‌هاي مهدي‌باور، شناخت آسيب‌ها و آفات خانوادگي در دوران آخرالزمان و حفاظت و پاك نگه‌داري حريم خانه و خانواده از آسيب‌ها و آفات آخرالزماني و جايگزيني «فرهنگ انتظار» در برابر «فرهنگ ابتذال» است.

1. نابساماني عاطفي در روابط خانوادگي

از مهم‌ترين ناهنجاري‌هاي خانوادگي در آخرالزمان ايجاد گسست شديد عاطفي بين اعضاي خانواده و از هم‌گسيختگي خانواده‌هاست. از منظر احاديث اسلامي، در آخرالزمان بنياد خانواده‌ها به شدت سست و آسيب‌پذير خواهد شد و فسادها، فتنه‌ها و آفت‌هاي فراگير اين دوران در متن تمام خانه‌هاي شرق و غرب عالم نفوذ  خواهد يافت و نه تنها فرزندان كه پدران و مادران را نيز فراخواهد گرفت:

در آخرالزمان، خواهي ديد كه پدران و مادران از فرزندان خود به شدت ناراضي‌اند و عاق والدين شدن رواج يافته است. 1

حرمت پدران و مادران سبك شمرده مي‌شود.2

فرزند به پدرش تهمت مي‌زند، پدر و مادرش را نفرين مي‌كند و از مرگ آنها مسرور مي‌شود.3

در آن هنگام، طلاق و جدايي در خانواده‌ها بسيار خواهد شد.4

در آن زمان، فتنه‌ها چونان پاره‌هاي شب تاريك شما را فرامي‌گيرد و هيچ خانه‌اي از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمي‌ماند، مگر اين‌كه فتنه‌ها در آن داخل مي‌شود.5

------------------------------------

1. امام صادق7: «رأيتَ العُقُوقَ قَد ظَهَرَ» كليني، الكافي، ج8، ص40؛ مجلسي، بحارالانوار، ج52، ص259، باب 25.

 2. امام صادق7: «وَاستُخِفَّ بِالوالدينِ» همان.

 3. امام صادق7: «رأيتَ ابنَ‌الرَّجُلِ يَفتَري عَلي أبيهِ و يَدعُو عَلي والِدَيه وَ يَفرَحُ بِمَوتِهِما» همان.

4 . پيامبر اكرم9: «إذا كَثُرَ الطَّلاقُ...» يزدي حائري، علي، إلزام الناصب، ص182؛ صافي گلپايگاني، لطف‌الله، منتخب الأثر، ص433؛ كاظمي، مصطفي، بشارة الإسلام، ص26.

5 . امام صادق7: «تُظِلُّكُم فِتنَةٌ لَقِطع اللَّيلِ المُظلِمِ لا يبقي بَيتٌ مِن بُيوتِ المُسلِمين بَينَ المَشرِقِ وَ المَغرِبِ إِلّا دَخَلَتهُ...» ابن‌طاووس، الملاحم و الفتن، ص38؛ كاظمي، بشارة الإسلام، ص109.

 

ادامه دارد.........

 

نوشته شده توسط z. azimi در 4:56 | لینک ثابت 12 نظر

چهارشنبه بیست و پنجم خرداد 1390

ميلاد با سعادت مولاي متقيان حضرت علي(ع) مبارک باد

 بسم الله الرحمن الرحيم

                                      تقديم به پدر حقيقييمان ، امام زمان( ارواحناه فداه )

               اي سفركرده ي موعود بيا                  كه دلم در پي تو دربه در است     

          جان  نا قابل اين چشم به راه                           برگ سبزي به تو،روز پدر است،نگه دار..آمين                                      

                                                                                                                                                                          

        

     سلام

                           یا علی مرتضی حیدر سلام

                                                         شیعه را تاج سر و سرور سلام

                                                                                                     عالم آمد از برایت یا علی

عشق می‌گوید ثنایت یا علی

                         سائل کویت شفایم می‌دهد

                                                     بر همه دردم دوایم می‌دهد

                                                                                            شیعه قلبش با ولایت می‌تپد

قلب با شور لوایت می‌تپد

                        نبض عالم زیر دست پاک توست

                                               این همه شور و شعف پژواک توست

                                                                                               تو قسم ناری و در کف جنان

کعبه‌ را بودی چو درّی در میان

                         قبل از آن که حق گلِ جسمت سرشت

                                                                  نام نیکت بر درِ جنّت نوشت

                                                                                                     حق برای خلقت شعری سرود

دربِ جنت رمز نامت را ورود

                                  «هر که خواهد سیر از کوثر شود

                                                                   باید اوّل عاشق حیدر شود»

                                                                                  حیدرا هست همه از هست توست

لحظه لحظه عمرِ شیعه دست توست

                                    امشب از عشق تو هر جا محشر است

                                                             بر دو چشم عاشقان صد گوهر است

                                                                                                خرم آن دل روشن از نور تو شد

دل سراسر غرقه در شور تو شد

                                          ثانی آل کسا، شاه عرب

                                                             با وجوت گشته عالم در طرب

                     

امام محمد باقر علیه السلام از جابربن عبدالله انصاری درباره علی علیه السلام پرسید.

جابر جواب داد:

به خدا سوگند او نابودکننده کافران و کشنده ستمگران و عهدشکنان و خارج شدگان از دین و ولایت بود. من از رسول خدا شنیدم که فرمود:

« علی پس از من، بهترین فرد بشر است و هر کس درباره او شک کند کافر است.»

                            

همچنين خدا تمامي پدران و همسران پركشيده را رحمت كند و پدران و همسران زنده را سلامت نگه دارد..آمين

نوشته شده توسط z. azimi در 6:31 | لینک ثابت 9 نظر

چهارشنبه بیست و پنجم خرداد 1390

خرافه تعيين وقت براي ظهور منجي موعود، آسيب‌هاي مكرر و مسئوليت‌هاي مغفول

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

خرافه تعيين وقت براي ظهور منجي موعود، آسيب‌هاي مكرر و مسئوليت‌هاي مغفول

 

يكي از مشكلات مكرر در طول زمان و از گذشته تا حال و به ويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، نفوذ خرافات و موهومات در پيكره دين و در مفاهيم و ارزش‌هاي اسلامي به منظور مقابله با نقش آفريني تعاليم و قوانين الهي در عرصه حيات اجتماعي و سياسي مي‌باشد.

اگر پرونده قطور خرافات راه يافته در اسلام را به مداقه و تحقيق بگذاريم، در مي‌يابيم كه اولا اين خرافه‌ها از قدرت‌هاي سيطره جوي استعماري ريشه مي‌گيرد. ثانيا هدف اصلي و محوري آنان از اين توطئه جلوگيري از حضور جلوه‌هاي سياسي تعاليم اسلام به ويژه قوانين? چون "جهاد" با همه ابعاد ظلم و تعدي و سلطه بيگانگان بر سرزمين‌هاي اسلامي است. ثالثا جريان‌هاي فكري و سياسي وابسته به استعمار در جوامع و كشورهاي اسلامي مجري اصلي اين طرح مي‌باشند و همواره در پوشش دين و با آراستن ظاهر اسلامي وارد مي‌شوند و سهل و آسان در تشكل‌ها و محافل ديني نفوذ مي‌كنند و به صورت حاميان سينه چاك ديانت، به هويت ديني و وحدت اجتماعي و قدرت سياسي مسلمانان ضربه مي‌زنند. رابعا هميشه چنين بوده و امروز نيز چنين است كه جمعيت كثيري از مردم مسلمان تحت تاثير اين جريان‌هاي مخرب و تحركات ضد ديني و البته به ظاهر حامي دين قرار مي‌گيرند و سياهي لشكر‌ استعمار خارجي و وابستگان داخلي مي‌شوند.

 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط z. azimi در 5:11 | لینک ثابت یک نظر

شنبه چهاردهم خرداد 1390

حقيقت امام کبير در كلام مقام معظم رهبری

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

جملات مقام معظم رهبری در توصیف امام خمینی (ره)

 

ارتحال رهبر كبير انقلاب حضرت آيت الله العظمي امام خميني قدس الله نفسه الزكيه حقاًضايعه اي جبران ناپذير و صدمه اي بزرگ بود .

در حقيقت امام کبير ما با قيام الهي خود جان ها را حيات بخشيد و در پرتو احياي جان، علوم الهي را احيا کرد و خداوند سبحان نيز همواره با امداد غيبي او را تأييد نمود.

امام راحل قرآن مهجور را مشهور و سنت مستور را سنت مشهور و دين مهجور را دين مأنوس کرد.

خميني عزيز ما را کيست که نشناسد و کيست که به شايستگي بشناسد، الفاظ مرا تحمل آن نيست که آن حقيقت فاخروآن گوهرنفيس را در خودبگنجاند.

همه بايد سعي کنند شخصيت امام خميني را با همان ابعاد عظيم به درستي شناسايي کنند.

 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط z. azimi در 11:28 | لینک ثابت 4 نظر

جمعه سیزدهم خرداد 1390

عصر ظهور در كلام امام باقر علیه ‏السلام

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

عصرظهوردركلام امام باقرعلیه ‏السلام

  1. منتظران مژده باد

  2. یاران وفادار

  3. چشم به راه ظهور

  4.جهان در آستانه ظهور

  5. اقتدار حضرت مهدى علیه‏السلام

  6. بانوان در دولت مهدوى

  7. مخالفین دولت مهدوى

  8. بشارتهایی در مورد ظهور

 

***********************************

 

 امامان معصوم علیهم‏السلام به جهت اهمیت مسئله مهدویت و غیبت دوازدهمین حجت الهى، در فرصت‌هاى مناسب از عصر ظهور سخن گفته و شیعیان را با نشانه‏ها، علائم و ویژگی‌هاى دولت كریمه حضرت قائم علیه‏السلام آشنا ساخته‏اند.

این آگاهی‌ها و اطلاع‏رسانى آن ستارگان هدایت موجب شده است كه اهل ایمان و منتظران حكومت عدل حضرت مهدى علیه‏السلام بیش از پیش امیدوار و دلبسته آن عصر گشته، نسل‌هاى بعدى را نیز با این فرهنگ مأنوس كنند.

 امام باقر علیه السلام می‌فرماید: بر مردم زمانى مى‏آید كه امامشان از منظر آنان غایب مى‏شود. خوشا به حال آنان ‏كه در آن زمان در امر [ولایت] ما اهل‌بیت ثابت‏قدم و استوار بمانند! كمترین پاداشى كه به آنان مى‏رسد، این است كه خداى متعال خطابشان مى‏كند و مى‏فرماید: بندگان من! شما به حجت پنهان من ایمان آوردید و غیب مرا تصدیق كردید. پس بر شما مژده باد كه بهترین پاداش من در انتظارتان است.

دلدادگان فرهنگ انتظار با همه مشكلات و گرفتاری‌هایى كه دشمنان برایشان فراهم مى‏آورند، هرگز امید به رسیدن آن روز دیدنى و لذتبخش را از دست نمى‏دهند، بلكه شوق و عشقشان بیشتر مى‏شود و زیر لب زمزمه مى‏كنند:

چه خوش باشد كه بعد از انتظارى       به امیدى رسد امیدوارى

سخن از خصوصیات انقلاب جهانى آن یار سفر كرده، زمانى شیرین‏تر مى‏شود كه امامان معصوم علیهم‏السلام ویژگی‌ها و نشانه‏هاى عصر ظهور حضرت قائم آل محمد صلى‏ الله ‏علیه ‏و ‏آله را برایمان توصیف كنند و بذر امید و آرزوى استقرار دولت كریمه امام زمان علیه‏السلام را در دل‌هاى به انتظار نشسته‏مان شكوفا گردانند تا رایحه دل‏انگیز دوران ظهور در روح و جسم انسان‌هاىِ خسته از ظلم و ناعدالتى و فتنه و فساد، حیاتى تازه ببخشد.

 

 

 

 

 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط z. azimi در 23:40 | لینک ثابت بدون نظر

جمعه سیزدهم خرداد 1390

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

ماه رجب فرا رسید

 

ماه رجب، زندگی و تولـدی دوباره را بـه عاشقان نوید می دهد. رجب فصل جدیدی در کتاب زندگی می گشاید که از عطر دل انگیز نیایش سرشار است، آنان که در وادی مراقبه و شهود در محضر خدای متعال گام بر می دارند به خوبی قدر چنین ایامی را دانسته و بسیار سخت تر، هوشیارتر و جدی تر از دنیا طلبان در پی بهره گیری از این فرصت ارزشمند هستند .

 

به گزارش خبرگزاری مهر، ماه رجب اولین ماه از سه ماه خاص و ارزشمند برای مسلمانان است . این سه ماه در شریعت اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. هر یک به ترتیب با نامهای خداوند، پیامبر و بندگان شهرت یافته اند.

آنان که در وادی مراقبه و شهود در محضر خدای متعال گام برمی دارند چه خوب قدر چنین ایامی را می دانند و بسیار سخت تر و هوشیارتر و جدی تر از دنیاطلبان، به دنبال آن هستند .

ماه رجب ماه آرایش و پیرایش است. ماه آراستن دل به زینت های الهی و پیراستن دل از ناپاکی های انسانی و آنگاه دیدن نادیدنی ها و شنیدن ناشنیدنی ها.

 اکنون که این باران رحمت حق جاری است باید فکری کرد، باید گام برداشت و خود را در معرض این قطرات زلال قرار داد و از نسیم حیات بخش این روزها و ایام بهره برد .

 

 لیلة الرغائب

 

گر چه تمام ماه رجب، نزد خداوند و اولیاء الهی عزیز و ارجمند است اما برخى از اوقات آن، فضیلت ویژه اى دارد مثلا اولین شب جمعه ماه رجب، داراى امتیازى بزرگ است. پیامبر اسلام(ص) مى فرماید: از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید، فرشتگان آن را «لیلة الرغائب» مى نامند. چرا که وقتى یک سوم از شب گذشت، هیچ فرشته اى نیست مگر اینکه در کنار کعبه مشرفه آید آنگاه خداوند نظر مرحمت به آنان کند و فرماید: فرشتگانم! هر چه خواهید از من بخواهید. فرشتگان گویند: بارالها حاجت و خواسته ما آن است که روزه داران ماه رجب را بیامرزى، خداوند متعال فرماید: آمرزیدم. اگر هیچ حادثه اى در ماه رجب رخ نمى داد، باز هم رجب ارزش خاص و ویژگى استثنائى خود را داشت، اما حوادثى در آن به وقوع پیوسته است که موجب شرافت و کرامت مضاعف این ماه شده است.

 

شهادت امام هادى(ع)، ولادت حضرت امام جواد(علیه السلام)، ولادت مبارک امام على(ع) در خانه کعبه معظمه در سیزدهم ماه رجب و ده سال قبل از بعثت، شهادت حضرت امام کاظم(ع) و بیست و هفتم این ماه، عید مبارکى است چرا که آخرین پیامبر برگزیده الهى حضرت محمد(ص) در این روز از جانب خداى متعال مأمور هدایت مردم و ابلاغ هدایت و رسالت الهى گردید.

 

دعا و نیایش

اعمال ماه مبارك رجب

پیامبر خدا(ص)مى فرماید: رجب، «شهرالله الأصم» است و بدان سبب آن را «اصم» نامیدند که هیچ ماهى به پایه عظمت آن نمى رسد، مردم زمان جاهلیت به رجب حرمت مى نهادند و آنگاه که اسلام درخشیدن گرفت، بر حرمت آن افزود. بدانید که رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است، پس هرکس یک روز از رجب را روزه بدارد، مستحق رضوان الهى گردد و روزه اش غضب الهى را خاموش کند و خداوند درى از درهاى جهنم را بر او ببندد. اگر کسى به اندازه تمام زمین طلا انفاق کند، برتر از روزه یک روز آن نخواهد بود... هرگاه شب شود، دعایش مستجاب خواهد بود .

در همین زمینه امام کاظم(ع) مى فرماید: رجب، نام نهرى در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر است بنابراین هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد، خداوند از آن نهر به او خواهد نوشاند. همچنین آن حضرت در روایت دیگرى مى فرماید: رجب، ماه عظیمى است که خداوند، اعمال نیک را در آن چند برابر مى فرماید و گناهان را در آن محو مى کند. پس هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، به اندازه مسیر یک سال از جهنم دور و هرکس سه روز از آن ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب مى شود.

 

از حضرت صادق علیه السلام روایت است كه حضرت رسول صلى الله علیه و آله فرمود كه: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى‏گویند زیرا كه رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».

 

نوشته شده توسط z. azimi در 23:21 | لینک ثابت 8 نظر

یکشنبه هشتم خرداد 1390

عرفان كاذب (نگاهي به زندگي پائولو کوئْْْْْْْيلو )

بسم الله الرحمن الرحيم


  چكيده

پائولوكوئيلو هم مثل ميليونها نفر از اهالي عصر مدرن آواي روح را در فراق از وطن خويش شنيده و از معدود كساني است كه آن را جدي گرفته و براي التيام درد هجران او كاري كرده است. ولي اي كاش او هم مثل ميلياردها بشري كه ناله روح را مي‌شنوند و كاري نمي‌كنند، خاموش مي‌ماند و دست به كاري نمي‌‌زد. اي كاش نام خدا و ياد عالم غيب از راه آثار او به فرهنگ عمومي انسان امروزي باز نمي‌گشت. و اي كاش نويسنده اي چيره دست نبود يا دست كم از خدا و معنويت نمي نوشت.

كوئيلو آميزه اي از نمادهاي اديان (اسلام و مسيحيت و يهوديت) و سنت هاي معنوي بوديسم، سنت ماه و سنت خورشيد) را با نمادهايي از جاهاي مختلف جهان گردآورده و با ايجاد نوعي همدلي و همانند سازي در ميان مردم جهان نفوذ پيدا كرده است. از آسيا ، اروپا،  آمريكا  و آفريقا  به عنوان نقاطي كه رويدادهاي مهم رمان هايش در آن جا پيش آمده استفاده كرده و بدين ترتيب به مخاطب هاي مختلف نزديك شده است. با توجه به استقبال گسترده از نوشته هاي او و نيز موقعيتش در سازمان ملل به عنوان مشاور ويژه يونسكو در برنامة "همگرايي هاي روحي و گفت و گوي بين فرهنگ ها"، مي توان به وضعيت وخيم معنويت در جهان و پيش از آن اوضاع آشفتة رواني بشر اين روزگار پي برد.

انديشه هاي او توهماتي است كه گاهي باهم در تعارض قرار مي گيرد؛ مثل ارائه راههاي دشوار براي رسيدن به هدفي همه گير. گاهي تا انتهاي يك انديشه نمي رود؛ مثل رها كردن روياي بهشت. خرد و انديشه را اقناع نمي كند؛ نظير آموزة ايمان. بسياري از موارد به طور نادقيق و غير شفاف مسائل مطرح مي شود؛ چنان كه در مورد جهان نامرئي توضيحات روشني بيان نمي كند. و سرانجام اينكه با بكار گيري نمادهاي معنوي شناخته شده در معاني متفاوت، بدون تعريف و استفاده از قرائن كافي و روشن براي كساني كه اين نمادها را با معاني اصيلش مي شناسند، فريبندگي ايجاد مي كند. و در يك كلام پائولو كوئيلو معنويت را به يك دروغ بزرگ تبديل كرده است.

 

نوشته شده توسط z. azimi در 4:36 | لینک ثابت 6 نظر